Vacature bestuurslid EKF
In verband met het aftreden van twee bestuursleden, waaronder de secretaris, zijn er plaatsen in het bestuur vacant. Het bestuur ontvangt graag aanmeldingen voor deze vacatures. Ook een suggestie voor een geschikte kandidaat is welkom bij het secretariaat van de EKF. Dag van de Amateurkunst 2022 De koepels van de amateurverenigingen (EKF en BEM), vertegenwoordigers van de toneel- en dans groepen en het CKE organiseren op zondag 30 januari 2022 weer een

Dag van de Amateurkunst
Deze dag zal plaatsvinden in het gebouw van het CKE (Pastoor Petersstraat 180 ). Jullie hebben intussen een uitnodiging van het CKE om daaraan deel te nemen. Het wordt een dag met optredens van de verschillende amateurverenigingen en workshops op divers gebied. Wij adviseren jullie om deel te nemen en om deze dag onder de aandacht te brengen van jullie leden, zodat iedereen kan genieten van dit aanbod. Indien jullie je eigen koor onder de aandacht wilt brengen is dit een uitgelezen kans. Als jullie flyers van je koor wilt uitdelen, kan dit alleen door een stapeltje van die flyers achter te laten in de stand van de EKF. Deze stand is gedurende deze dag continue bemand.

Open Monumentendag 2022
De EKF en het CKE zijn druk bezig om het mogelijk te maken om optredens door koren te organiseren in monumentale panden gedurende de open monumentendag. Gedacht wordt aan een optreden van 20 minuten, gevolgd door 10 minuten pauze. Dan treedt weer een ander koor op. Zodoende krijgen de koren de kans om zich te presenteren aan het Eindhovense publiek en wordt het ook aantrekkelijker voor het publiek om de monumenten te bezoeken. Wij houden jullie op de hoogte van de voortgang.

Meezingconcerten
Vanuit het Muziekgebouw is medegedeeld dat er door de vele inhaalprogramma’s als gevolg van Covid 19, geen ruimte is voor het organiseren van een Meezing (Matthäus) in 2022. Met de programmamanager Muziekgebouw is afgesproken om in april 2022 de zaak opnieuw te bespreken voor een meezingconcert in 2023.

Cursussen CKE
Door Corona waren de cursussen bij het CKE gestopt. Intussen zijn de cursussen weer gestart en kan nog steeds deelgenomen worden aan de CKE cursussen op kosten van de EKF. Het gaat om de cursussen: – Ontdek-je-stem Basis, – Ontdek-je-stem vervolg, – Workshop de Ouder wordende Stem. – Workshop popzang Jazz, – Stemtraining Pop en Jazz – Vrouwen vocaal ensemble Voor deze cursussen kan ieder koorlid van een bij de EKF aangesloten koor zich opgeven bij het CKE. Daarnaast is er de mogelijkheid voor het hele koor om een koorscholing af te spreken door een extern bevoegde docent. Deze aanvraag moet gericht worden aan de secretaris van de EKF (secretariaat@eindhovensekorenfederatie.nl).

Korenveld
De stichting Korenveld (waar ook de EKF aan deelneemt) organiseert op 19 en 20 maart 2022 een zangmanifestatie onder de naam Brabant Luidkeels. Deze manifestatie zal plaatsvinden in Tilburg en Veghel. Zodra er meer informatie (planning, locaties, optredens, workshops e.d.) beschikbaar is wordt dat doorgestuurd.

November 2021
www.eindhovensekorenfederatie.nl