Algemene Ledenvergadering EKF
Op onze algemene ledenvergadering (ALV) op
maandag 17 april in wijkgebouw ‘Het Slot’,
is de wijziging van de statuten van het EKF goedgekeurd.

De primaire aanleiding voor deze wijziging betreft:

Ook belangrijk voor de koren; De voor de vereniging /rechtspersoon van toepassing zijnde aspecten van deze wet per 1 juli 2021, moeten per 01.07.2025 opgenomen zijn in de statuten van de rechtspersonen i.c. verenigingen, maar weet dus: de wet is al vanaf 1 juli 2021 van kracht en het veranderproces van concept naar een definitieve acte heeft binnen de vereniging vaak een lange doorlooptijd.
De bij de EKF aangesloten koren kunnen ook gebruik maken van de door de EKF verkregen korting bij Mark Wachters Notarissen.

Alle gewijzigde aspecten vindt u in de toelichting op onze website onder statuten.
Voor vragen en advies hierover kunt u bij ons terecht.

Eindhoven Cultuur
Naar aanleiding van een aantal rapportages zoals die door Eindhoven Cultuur werden gepresenteerd in de zgn. ontbijtsessies van deze Stichting, vonden wij het interessant om onze leden tijdens de ALV kennis te laten maken met de verschillende ingangen voor extra subsidies buiten de Basissubsidie via CKE.
De presentatie die hiervoor in ons overleg werd gegeven door beleidsmedewerker van de stichting dhr Brendan Vos; hij gaf aan zaken als:

Brendan nodigt iedereen uit om contact met hem op te nemen voor vragen ideeën en om ook als koren van de amateurkunst meer betrokken te raken bij de Stichting Eindhoven Cultuur.

Zijn volledige presentatie kunt u terug vinden op onze website

Nieuw bestuurslid
Enkele dagen na de ALV EKF heeft zich bij ons een nieuwe kandidaat bestuurslid aangemeld te weten:
Dhr. Matthieu Rutten vanuit de Eindhovense Oratorium Vereniging EOV.
Samen met hem zoeken naar een geschikt moment voor kennismaking.

Toch nog een Korenfestival ?!
In het contact met de programmering van Muziekgebouw Eindhoven……………

Contacten met:
CKE
Brabant Luidkeels

Jubileum Sing Along KBZON
KBZON – de nationale korenbond – bestaat 135 jaar! Hoe kunnen we dat beter vieren dan met zoveel mogelijk stemmen samen te zingen?
Hierbij nodigen we je dan ook van harte uit voor een feestelijke Sing Along op zaterdag 18 november 2023 in Musis & Stadstheater Arnhem. In samenwerking met het professionele ensemble Consensus Vocalisorganiseren we een inspirerende scratchdag voor alle type koorzangers rond het swingende koorwerk ‘Feel the Spirit’van de bekende Engelse componist John Rutter.
Inschrijving is mogelijk als koor, maar ook als individuele zanger(es). Koorervaring is een pré, maar geen vereiste om mee te kunnen doen. De bladmuziek en bijbehorende oefenfiles krijg je vooraf toegestuurd, zodat je goed voorbereid kunt aansluiten. Onder leiding van dirigent Béni Csillag en enkele vocale coaches dompel je je een hele dag onder in deze prachtige muziek. Als afsluiting zing je, samen met honderden anderen en begeleid door een professioneel orkest, de sterren van de hemel.

Deze feestelijke dag start met een gastvrije ontvangst vanaf 9.30, en eindigt rond 17:45 uur met een borrel in de foyer. Het programma omvat een gezamenlijke warming-up, groepsrepetities, een tutti repetitie met orkest en natuurlijk de eindpresentatie in de prachtige Parkzaal van het Musis Theater.

Reserveer vóór 15 juli je plek in dit grootse koor en zing mee!

www.kbzon.nl/activiteiten/jubileum-sing-along