ALV EKF
Op vrijdagavond 25 maart vond de Algemene Leden Vergadering van de Eindhovense Koren Federatie plaats in Wijkcentrum De Uitwijk.
Helaas was Karin Visser, de spreker over ‘de Revitalisering amateurkunstverenigingen anno 2022’ verhinderd.
Zij werd vervangen door Desiree Wevers (innovatie manager CKE).

Het verslag van de ALV van 2021 is goedgekeurd, alsmede het verslag van de secretaris en de financiële verantwoording over 2021.
De begroting voor 2022 werd ook goedgekeurd, met het voorstel om een groter deel van het budget voor stemvorming en koorscholing aan te wenden voor koorscholing.

De secretaris, Kees Jansveld, was niet herkiesbaar voor een functie in het bestuur van de EKF.
De voorzitter bedankt Kees Jansveld voor zijn bijdrage als secretaris in het bestuur.
Als nieuw bestuurslid is door de ALV Johan de Boer gekozen.
De opkomst voor deze ALV was erg slecht. Slechts 7 (van de 34) koren hadden een vertegenwoordiger afgevaardigd.
Daarom heeft het bestuur van de EKF besloten om niet meer op de vrijdagavond de ALV te plannen, maar op roulerende avonden van maandag tot en met donderdag.
Taakverdeling bestuursleden EKF
Tijdens de eerste bestuursvergadering na de ALV zijn de taken van het bestuur als volgt verdeeld:
Voorzitter: Marina Jonker
Secretaris: Henk de Wit
Penningmeester:
Fons de Breet Bestuursleden
Michel Wenting en Johan de Boer
Verdeling overige taken: Overleg met CKE: Marina Jonker en Henk de Wit
Website en meezingconcerten: Michel Wenting
Nieuwsbrieven: Johan de Boer

Koren pop-up op 25 september 2022
Op zondag 25 september wordt er door de EKF in samenwerking met het CKE een koren pop-up georganiseerd om het nieuwe koorseizoen een feestelijke opening te geven.
Ook krijgen de koren hierdoor de mogelijkheid om hun naamsbekendheid te vergroten en mogelijk nieuwe leden te werven.
Zodra meer informatie beschikbaar is over tijd en plaats zal dit bekend gemaakt worden.

Zet je concert in de agenda!!
Op de EKF website staat een overzicht van alle concerten die de lidkoren in de komende maanden zullen uitvoeren.
Het is verstandig om deze agenda te gebruiken om enerzijds te weten welke concerten er zoal zijn,
maar vooral om te voorkomen dat koren in elkaars wielen gaan rijden door op dezelfde dag een concert te organiseren of in eenzelfde maand het zelfde stuk te gaan uitvoeren .
Na het aanklikken van het logo van het koor in de concertagenda wordt de website van het betreffende koor geopend met informatie over het te geven concert

Zomervakantie
Het bestuur van de Eindhovense Koren Federatie wenst alle koorleden en dirigenten een ontspannen en fijne zomervakantie.

Juni 2022