Nieuwe Website voor EKF
Ook EKF gaat in zijn tijd mee en laat de huidige website vervangen.
Hiervoor zijn afspraken gemaakt met Supportpunt. De reden voor deze stap is gelegen in het niet meer in deze tijd passen van de werking en uitstraling van de huidige site. Wanneer alles volgens plan verloopt kunnen wij het eindresultaat presenteren op onze ALV op dinsdag 16 april 2024.
Verzoek aan de koren
Teneinde deze actie goed te laten slagen, is een juiste content van de website van groot belang. Daarom vragen wij u om vóór 1 februari uw koorgegevens op de huidige site nog eens te checken opdat wij die zo nodig kunnen corrigeren. Het daarbij leveren van een recente koorfoto en huidig logo van het koor zijn daarbij welkom .
Uw reactie svp sturen aan Michel Wenting met een mail: mmwenting@hotmail.com

Algemene Ledenvergadering EKF
De algemene ledenvergadering van onze vereniging (volgens het schema van per jaar steeds een volgende dag in de week plannen om zoveel mogelijk koren, los van hun repetitie-avond, aanwezig te laten zijn) is op dinsdagavond 16 april 2024 om 20.00 uur in de Raadszaal van het Designhuis aan het Stadhuishuisplein.
Natuurlijk zijn de bestuurders van de koren die op die avond repetitie hebben ook van harte welkom.
Zoals gezegd staat op deze avond de presentatie van de nieuwe website op de agenda maar natuurlijk ook de belangrijke subsidieregeling(en) vanaf 2025 tot 2028. Wij proberen daarvoor een uitleg te presenteren die de komende jaren voor onze koren van belang zal zijn. Hiervoor zal de op 14 december j.l. gepresenteerde CKE informatie als basis gaan dienen.

Brabant Luidkeels
De Stichting Korenveld heeft na enkele jaren Corona opnieuw het projectplan Brabant Luidkeels 2024 opgepakt. Deze dag die nu in EINDHOVEN staat gepland zal op 9 november 2024 gehouden worden in het gebouw CKE aan de Pastoor Petersstraat. Op het programma staan diverse workshops en masterclasses die zeer interessant zullen zijn zowel voor koren als voor individuele zangers. Precieze informatie volgt z.s.m.

Bruisweekend CKE
Het volgende Bruisweekend CKE zal zijn op 15 – 17 maart 2024.
De organisatie van ‘Bruisweekeinden’ is in plaats gekomen voor de dag van de amateurkunst.
In de huidige opzet kunnen zich veel meer koren/muziekverenigingen presenteren met uitvoeringen in de grote zaal van het CKE. Ja en die uitvoeringen tellen ook mee als subsidiegrond. Informatie en aanmelden bij het CKE.

Jaarafsluiting en een nieuwe start
Het jaar 2023 was na het verschrikkelijke coronatijdperk weer het eerste volle jaar dat er gewerkt kon worden aan de talrijke uitvoeringen van onze lidkoren. We begrijpen dat de bezoekersaantallen bij de uitvoeringen nog niet helemaal op peil zijn en dat ook de ledenaantallen nog wat achterblijven. Mede door de start van enkele nieuwe koren in het Eindhovense, vertrouwen we er toch op dat onze koren hierin een crescendo kunnen bewerkstelligen en dat wij als EKF met onze dienstverlening achter u kunnen blijven staan.
Met dank voor uw vertrouwen in het afgelopen jaar, zien wij uit naar alle nieuwe initiatieven in het nieuwe jaar en wensen u daarbij allen veel muzikale voorspoed en geluk!

Eindhoven, 18 december 2023

December 2023